torsdag 19. april 2012

Deafheaven på Revolver 18.april 2012!



Jeg skal villig innrømme at jeg ikke var sikker på om jeg var klar for en beinhard konsert under tjuefire timer etter hjemkomst fra Roadburn i Nederland. Men, velkomsten fra ridder Johansen d.y. og hans kolleger i Caves of Steel når jeg ankom klubben fikk ristet av usikkerheten og i løpet av kort tid hadde jeg øl i hende og forventninger i kroppen.

Dette blir ikke en lang anmeldelse - fikk skrevet meg midlertidig tom under Roadburn - men må bare si litt om det jeg så:

Revolver er et knøttlite lokale som denne kvelden virket rimelig utsolgt. Det er lavt under taket og gir meg følelsen av å se et So What! i miniatyr. Fett! Jeg sto for øvrig nesten oppi effektpedalene til bassisten i Deafheaven, så dette var rimelig close encounter.

Deafheaven har utgitt en av fjorårets definitive höjdare; deres album er en nærmest perfekt miks av shoegaze og black metal og forener også disse sjangrenes lidenskap for øreblødende volum. Visuelt er bandet en liten perle; gitaristene ser ut som de kommer rett fra konsert med Built To Spill og bassisten og trommeslageren ser ut som koselige fans av The Shins. Derimot ser vokalisten ut som han er i ferd med å ta drepen på alle i lokalet. Makan til hatblikk gjennom HELE konserten har jeg faen meg ikke sett! Han er kledd ut som et medlem av Kollwitz og brøler som han har hele historikken til norsk black metal blødende ut fra samtlige kroppsåpninger. Genialt!

Bandet gjorde hele skiva, hadde mye fet merchandise med seg og var det perfekte punktum på min musikkreise denne uka! Russian Circles hørte jeg var genialt, men etter 26 konserter på under en uke, følte jeg for å ta en pause.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar